CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, December 5, 2010

.KAKS.Episod 2-AktIViTi.Part.2.

...continued. Kah3. Tadi smpai hr ke empat dh kn? Ok3. Sambung.

5th Day

  • Debaran makin dirasakan. Cheh. Siyes. Sebenornye bnda xde lah gempak ngat, mksud aku, bkn ktorg nk kne g amek exam pon. Tapi. Isk. Encek Tuan Haji Jalil tu hah, dia pnye requirement baaaaapak gile byk. Mcm btol2 nk approve loan ktorg lak ngn bsnes plan tu. Oh. Name Melayu dia, Rancangan Perniagaan dgn shotfom dia RP. So pasni klau aku gne RP, paham2 la erk.
  • Pagi tu sperti biase.. CERAMAH. Ok. Part ceramah ni sebenarnye antara part yg aku suke jgak. Pasal ape? Psl ms ceramah je aku leh tido. Ha2. Pastu ade r games sket, dianjurkan oleh Miss Huda. Games ape? Mari bekenalan. Mcm dak2 tadika kejap, kne beratur ikot abjad nama, pastu kene beratur ikot nama ayah, binatang kesukaan, blablabla.. jadik cm pasar r kejap dewan tu, riuh rendah! Tp fun giler r. 

  • Pastu kitorg jadi org construction lak. Bagaimana? Jeng3..
.ini bahan2 utk bina kilang proses ayam utk group KAMBING.

.Proses pembinaan. Ok. Abaikan je ye pasal kebersepahan ini. Pasal yg aku cuba nk gmbarkan kt cni adalah ketekunan Nuar dlm membina serombong asap kilang kami. Dia x sedor org amek gmbo dia neh. ha3.


.Inilah hasilnye..Kilang Laziz Jiddan, memproses ayam golek frozen. kih3.

.Tolong ye, sy bkn minah kilang. Sy finance manager. Kah3.


.Kumpulan Kuda, x silap aku diorg ternak kambing. Perh! Gile hebat kambing dok kt dlm building neh. Ha3. Eh, jap3. Bkn ke Kambing tu team aku? Isk. 

.Percaya atau tidak, ini adalah sebuah TADIKA. Siyes. Aku x tipu. Tp aku mmg x akan terpikir pn nak anta anak2 aku msok tadika kumpulan Gajah ni. Waswas. Ha3.

.Nampak x? Sebuah MALL. Gile kalerful. kreatif jgak geng2 Angsa ni   membina Mall ni. Aku rse pengunjung nye wajib r sume kanak2. Ha3.

.Ni kmpulan Harimau pnye hasil binaan. Aku x ingat lak ape kejadahnye rekaan diorg ni.  Ape ek??  Hotel kot klau x silap. Eh,. Ntah lah. Tp x nk kalah gak kalerful kn? ha3.


.Ini kumpulan Kucing.Jap. Yg ni pon aku lupe ape kah hasil binaan diorg. Adakah ia sebuah restoran? Maybe. He3. Ala2 cm restoran terapong la agaknya.

  • Overall, ptg tu mmg fun la! Fun yg binaan tu je. Lpas tu....... Oh! kite smbung stress smlm! Sbb mlm ni lah kemuncak nye acara KAKS ni..RP. ha3. (ingt lg x shotfom utk ape tu??)
  • Malam...
.Wahh! Team ktorg pnye logo kompeni. Ngee~ Laziz Jiddan!.


.Team Kambing: wah! Smgt kn kami! (merujuk kpd Lee sbnarnye..).


.Team Harimau. Oh. Ni la team paling ramai ahli, kih3. Kazen to be kt team ni. Ehem3.

.Team Kuda yg menternak Kambing. Ho3. Team Kambing ku diperdagangkan! Aiyak!.

.Team Kucing. Wah.. Jangan main2 dgn team ni. Pasal ape? Pasal ade Penghulu dlm team ni. Isk. Tp kami TATAKOT, TATAKOT, TATAKOT! kih3.


.Team Gajah yg membuka sebuah Tadika. Adeys. Time snap pic ni, aku ngn TJ pnye kje dok create drama dr pic. Cuba tgk.  Kt blkg tu ade org frust tgk Rizal dan Fasha. Ngeh3. 

**Alamak, puas aku dok belek2 koleksi pic yg ade n fb2 dak2 yg upload pic KAKS, xde lak group  ANGSA pnye presentation. Adeys! Tulun! X lengkap entry ku!

*** Ade SESUATU selepas mlm presentation ni. Apakah? aku story later, ok! Jeng3.


6th Day.
  • Hari ni dh last day kt de Rhu. Konvokesyen day! Kih3. Btol, x tipu! Ngan hari penyampaian adiah skali. Nak wt kesimpulannye, kumpulan Kambing antara yg hebat gk r, dpt Top 3. No.3. Kih3. Pemenang utama kumpulan Kuda. Tempat kedua lak Gajah. Isk. Aku x puas ati btol grup Apiz n Rizal dpt hamper besor. Hampa aku! ngeee~
.Acara dimulakan dgn bacaan doa. Tp bukan kt cni. Ni praktis je. Kih3. Ustaz TJ.
.Ni baru betul2, bukan cobaan lg. huu~.


.Aku mengimpikan hamper yg tinggi2 tu.... isk3.


.Tapi xpelah, dpt yg ni pon dh ckup baik. Syabas team KAMBING! wt gaya sket! he3. TATAKOT, TATAKOT, TATAKOT.

.Ni KUCING ni saguhati je nih! tp same lak ngn adiah tempat ke 3. isk. Sabor je ok!.

.Ye lah, KUDA! amek la kt korg jadik juara! amek la! (dgn nada pasrah).

.Hoh. Naib juara lak GAJAH ni, x sangka aku! isk! Xpe, jap lagi pasti dpt cilok hamper tuh!.

.HARIMAU.saguhati jgak ni. Kah3. Tp tu lah. Konpius, same ngn adiah tmpat ke-3.

.Masih juga saguhati. Pape pon, Tahniah kmpulan ANGSA. Thn  dpn cuba lg, ok!.



  • Majlis konvokesyen kami berakhir dgn jayanya. Dan kami pon dpt g makan kt COFFEE HOUSE! he3. Oh ye. Lpas konvo ni, sebenarnye ade detik mencemaskan seketika. Pintu bilik x dapat dibuka psl dh lepas waktu check out! Nasib baik dpt setel sbb mmg Puan Mc Ja dh ckp ngn org hotel nk mntak extend wktu check out ke jam 1.30 ptg. Thanks, de Rhu!

  • Ptg hari ke enam tu, ktorg ade industrial visits. Ke man? Ke kilang Kedidi kt Sg. Soi, n kt kdai kraf ASR Deco kt Medan Mara, Kuantan. Jom!
.Perjalanan Bermula. Kelihatan di sebelah sy ade usahawanita yg sgt bizi. he3.


.Smpai kt kilang Kedidi, owner ajakn msok konferens dlu. kah3. Ala, kasi penerangan sket2. Ok. Aku sempat melelapkan mata dgn selambanya, walaupun duduk di kerusi paling dpn n dekat gile dgn lecturers serta owner kilang ni. SOrry, encek, sy x dpt kawal mengantok. huk3.

.Sekitar kilang pen Kedidi.

.Ini bukan mamat indon pekerja kilang, ok! ini bakal usahawan.

.Oh, aku xde dlm pic ni. Pasal ape? Pasal aku dh berlari menuju ke arah bas, mintak pakcik bukak tmpat beg kt bwh tu, nak amek selipar jepon. Kaki dh sakit kowttt pkai wages. hik3


.kat ASR Deco. Owner dia yg pkai baju putih tu ha.


.Moh ke Pahang!.

.ASR Deco Sdn Bhd.



  • Ok. Lawatan berakhir. Now masa utk memulakan perjalanan jauh menuju ke KEDAH!! Utk apa? Utk ke Seminar Usahawan Bestari, Yeay! Kedah! Nantikan kami sampai! Tapi sebelum tu, kita say BYE2 to Encek Bob, Cek Ara, dan Encek TJ. Kerana apa? Kerana mereka x join kami ke Kedah. Oh. Sgt sedih, siyes! X caye?? Saksikan.

.TJ nanges. Sob3. Cuba ditenangkan oleh Ara dan juga Bob. Sedangkan hakikatnye mereka juga sudah sayu. Sob3. 
Siyes sedih kot time ni! Tp nk wt cmne, mereka ade urusan lain yg menghalang utk join trip ke Kedah. Ok xpe. Nanti kita gi trip lain kali lak, ok! Amanat TJ dlm msej dia lpas tu aku pegang dan simpan. Suh kami sume jaga diri baik2 spjg trip tu. Tp satu pesanan dia yg x mampu aku tunaikan: JANGAN TIDO MASA CERAMAH. Oh. Aku tak sengaja. Tp ianya mmg sgt sukar bagiku.! Ngeeee~

Ok3. Siyes mmg terpaksa ade PART 3. Sbb dh lenguh jari jemariku menaip ni. Kui3. Pok Nick da x sabo tunggu entry ni. Dh ready duk komen kt fb aku tuh. Ngee~

p.s.: Bukan ke nama boypren Fasha Sanda tu Rizal gak? sile rujuk pic GAJAH present RP. Ok3. Saje kasi hangat sket,kih3.


0 comments: