CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, March 4, 2011

.KiSaH.Aku.YanG.AcciDenT.

Salam utk semua!
Hari ini hari Jumaat. Aku sure sgt2 sume org syiokk je kn sbb esok cuti. Bagi aku yg dh 2 hari bercuti ni, masih teruja jugak tunggu weekends.
Ye. Aku dh 2 hari bercuti,duk umah. Actually MC. Sbb accident. Huk3.. Kecian aku kn? Xpe, accident kecik je, n minor injuries sahaja.. tp tetap juga menyakitkan n memedihkan..

Al-kisah hari Khamis (semalam) lpas bersalam2an dgn mak n ayah, aku mcm biase la, menyarong jaket berlabel TELEKOM milik ayah (yg diwartakan kepada aku), capai helmet, pkai kasut, raba2 kunci moto dlm handbag, n start moto nk g keje. Rutin la tu jam 8pagi. Maka bermulalah perjalanan ku bersama CBU4664 menuju ke bndar mcm biase, rutin sorg trainee berdisiplin mcm aku ni. Hik3. Disiplin kah??

Tp perjalanan hr smlm x smpai ke bandar pon. Kua Sungai Isap pon x dan. Usahkan Sungai Isap yg besar n berfasa2 tuh, Sungai Isap Jaya pon x lepas. Punye lah pendek je perjalanan aku smlm. Bau bedak bunga tanjung kt pipi mak yg aku ciom beberapa minit td (x smpai 10 minit pon) melekat ag kt idung aku ms tu. Nak jadi, nk wt cmne kan.. Ade sebuah kete yg dipandu laju oleh sorg hamba Allah ni (x smpat aku nk tanye name sape) dgn selamba badak nye msok simpang secara mengejut, x bg signal. Tambah membuatkan keadaan jd TERRRRBAIK, ms dia amek corner tu trus himpit aku. Gedegang! (sound efek sbnr bukan cmni ye, harap maklom). Ok. Aku sedar aku sedang accident time tu. Aku x nmpak ape2 kecuali meterboard moto (sbb mata aku duk fokus tang ctu je) n jalan tar tuh. Sekeliling aku  x perasan ade bpe rmai org yg memerhati.

Pemilik kete berhenti. Terus turun g kt aku smbil ckp "Sorry kak, sy btol2 x nmpak ade moto akak kt sblah td." Aku x sempat nk marah ke, nk rs pape ke, yg aku tau time tu sakit gile, moto duk tindih kaki aku. Ade pakcik tla angkat moto, terus aku bangun ngn rilek nye. Pedih kt tgn knan aku rse, tgk2 dh penuh darah. Ok. Panik gile aku time tu! Rse siku pn sakit, aku selak lengan jaket yg terkoyak tu, selak lengan baju kurung lak, nmpak isi kt siku kaler putih tp xde darah. Perh! Tersayat hatiku. Pakcik2 kt ctu suh si pelanggar anta aku pi klinik, tp dgn semangat aku ckp "Nk g keje." Sumpah, x tipu. Aku mmg nawaitu pg tu nk g keje je.. Huhu.. Tp last2 aku g klinik gk sbb luka dh teruk sgt, mkin byk darah nye. Aku   ade rse2 darah kt mulut aku. Raba2 rupanya darah yg mengalir dr idung aku. Actually bawah idung n tepi idung aku luka n berdarah ( x sure mcm mana lak leh berdarah kt ctu). Si pelanggar bwk aku g klinik.

Smpai klinik, lpas register beberapa minit, doc panggil. Pagi2 buta, org blm ramai.. Lega. Doc cuci2 luka aku pkai ubat kuning, pastu suh amek ubat n MC kt kaunter. Wah, sesimple itu. Kena lah RM40 dan dibayar oleh si pelanggar sebelum anto aku balik umah.
Moto aku yg cedera tang brek tu je, aku tinggal di bawah jagaan pakcik posmen kt kwsan aku accident td tu.
Smpai umah, mak pelik tgk aku. Aku explain lah.. Terus mak kejutkan adik aku, Ain suh p amek moto.. Aku lak jd cm anak raja r kejap, mkn pakai mak sediakan, pinggan mgkuk aku mkn pon mak suh adik aku cuci.. wakakaka.. Oke2, aku x amek kesempatan ok!
Lpas mkn nasik goreng cina yg mak masak, aku pn telan ubat n berehat2.. Ms ni la mnyengat2 gile terasa luka2 di tanganku.. Tragis kn?

Dlm sakit2 pon, smpat ag aku on9 fb kejap, chating2 dgn ofismate ku yg kurindui.. Sob3.. Kak Wani, Kak Najwa, Kak Liza, n Ana. Rindu kalian sesangat! Kak Wani cter, dia ade bawak kuih feveret aku yg aku request tu. Kuih seri muka. Kak wani pndai wt n sgt2 sedap. (Sbb tu aku ngade2 request2 lak, kih3). Tp xtau lak aku Kak Wani nk bawak smlm. Sbb ms aku gurau2 suh dia wt ag kuih tu, dia ckp "tunggu hr last aku praktikal". Huwaaa! Kempunan! Lpas ni xleh mkn lg selagi luka blm baik! Sob3..

Mr TeddyBear aku lak, da tau aku accident bukan nye nk kesian kt aku. Makin kne bebel ade lah! Sbb aku degil x ikot nsihat dia x kasi aku g kje nek moto. Haihhh.. Pastu mcm2 pantang larang la lg disebutnye. Xleh makan tu, xleh makan ni. Sapu ubat tu, telan ubat tu. Aiyooo!! Sy tau ler awak keje sepital.. Msti ade nye nk bebel2 psl ubat kn?

Oh ye. Sebut pasal keje sepital, aku sgt2 beruntung la mak aku ni misi pencen. Pasal apa? Kt umah aku ni dh penuh dgn kelengkapan2 mencuci luka. ngn kapas, kain kasa nye, penyepit nye, blablabla. So xyah nk ssah2 suh doc cucikan luka, kn? Ha3...Tinggal aku berani or x berani nk mencuci je, sbb ianya saaangat pedih!

Hari ni alhamdulillah, dh makin oke luka2 tu..cuma sakit2 badan rse menyengat2 lg. Kening belah kanan masih bengkak, siap nmpak lebam ag, dh mcm kene tumbuk. hahahaha.  Harapnye hr isnin nti dh leh g keje dgn baik (naik moto lg). Kangennn amat sama kakak2 dan adikku Ana di kantor.. hoho..

p/s: Saya bukan mangsa keganasan rumahtangga, harap maklum.

0 comments: